Tarbija infoleht

Mööbel

Kasutage mööblit ainult sihtotstarbeliselt ja sobivas keskkonnas. Siseruumides kasutamiseks mõeldud mööbli jaoks on ideaalne köetav ruum kus õhutemperatuur ei lange alla +10°C ja suhteline niiskus on 40-60%. Ärge paigutage mööblit küttekehade lähedale. Kaitske mööblit vedelike ja liigniiskuse eest. Mööblile ei tohi asetada kuumi esemeid. Kappide riiuleid ja sahtleid ei tohi üle koormata. Vältimaks kapiuste hingede ja sahtlite deformeerumist, tuleks uksed ja sahtlid hoida suletuna. Kui mööbli seotistes, kus on kasutatud tõmmitsaid, polte või kruvisid ilmnevad lõtkud, tuleb neid aeg-ajalt pingutada. Mööbli teisaldamisel olge ettevaatlik, liigutage mööblit tõstes mitte lohistades.

Puhastage mööblit regulaarselt. Tolmu pühkimiseks kasutage õrnalt niisket pehmet lappi. Kõik plekid tuleb koheselt eemaldada. Vältige abrasiivseid või söövitava toimega puhastusvahendeid. Lakitud või lamineeritud pinnad erihooldust ei vaja. Täispuidust või naturaalsest spoonist õlitatud mööbli hooldamine vajab pisut suuremat tähelepanu. Õlitage uus mööbel esimese kuu jooksul kergelt üle. Edaspidi on soovitatav iga poole aasta tagant mööblit uuesti õlitada. Õli laseb puidul vabalt hingata ning aitab säilitada puidu niiskustaset ning ennetab liigsest kuivusest tulenevate pragude teket.

Pehme mööbel

Tekstiil- või nahkkattega tugitoolid, diivanid ja voodid on mõeldud kasutamiseks ainult siseruumides (välja arvatud spetsiaalne aiamööbel). Asukohta valides jälgige, et uste avamiseks oleks piisavalt ruumi ja need ei käiks vastu mööblit. Veenduge, et mööbli jalgade all oleks sobivad vildist või korgist kaitsed. Tõstke pehmet mööblit ainult karkassi altpoolt toetades, mitte käetugedest lohistades. Ärge istuge käe- või seljatugedel. Ärge seiske või hüpake pehmel mööblil. Ärge koormake mööblit liigselt – üks inimene ühele istekohale. Katteriide võimalik venimine ja porolooni vormimuutus kasutamise käigus on normaalne kulumine, mitte defekt. Voodimehhanismiga diivanid või tugitoolid on mõeldud kasutamiseks aeg-ajalt, mitte pidevalt ja mehhanism võib tekitada kasutamise käigus kerget heli.

Puhastage pehmet mööblit regulaarselt. Tekstiilkatte puhastuseks sobib kõige paremini pehmetest harjastest otsikuga tolmuimeja, vältige liigset hõõrumist. Klopperiga kloppimine ei ole soovitatav. See võib kahjustada nii kattematerjali kui polstrit ning on tolmu eemaldamiseks ebaefektiivne. Tekstiilkate ei ole veega puhastatav kui seda ei ole eraldi märgitud. Nahkkatte puhastamiseks kasutage spetsiaalseid pehme mööbli nahahooldus vahendeid.

Puudustest teatamine / pretensiooni esitamine

Tarbijal on õigus pöörduda kauba puuduse ilmnemisel müüja poole kahe aasta jooksul pärast ostu sooritamist. Kui selgub, et kaubal on tootmisdefekt, tuleb asi müüjal parandada või asendada. Kui parandamine ebaõnnestub ja asendamine pole võimalik, on tarbijal õigus lepingust taganeda ehk toode tagastada ja saada raha tagasi. Kokkuleppel tarbijaga võib summa hüvitada ka kinkekaartides või mõne muu samaväärse kauba vastu.

Esimesel 12 kuul tuleb puuduste tõendamise eest maksta müüjal. Hiljem tuleb tõendamiskulud kanda süüdi oleval poolel ehk tootmisdefekti puhul kauplejal, valest kasutamisest tingitud puuduste korral tarbijal.


Pretensiooni esitamise aluseks ei loeta:

  • mittesihtotstarbelise või hoolimatu kasutamise tulemusena tekkinud kahjusid.

  • ebaõigest või ebapiisavast hooldusest tulenevaid kahjusid.

  • kasutamise tagajärjel tekkinud normaalset kulumist ning muutusi värvuses.

  • ebakorrektse paigaldustöö tagajärjel tekkinud kahjusid.

  • kahjusid, mis on tekkinud transpordi käigus peale toote üleandmist ostjale.


Pretensiooni esitamiseks tuleb täita pretensioonileht, mille saab kaupluse müüjalt või saab alla laadida siit ja see esitatakse täidetud vormis koos ostutšekiga samas kaupluses, kus ost sooritati.

Pretensioonile annab müüja vastuse 15 tööpäeva jooksul, defekti kõrvaldamine võib kesta 2-4 nädalat.