Parimad ergonoomilised lauad ja miks valida ergonoomiline töölaud

Öeldakse, et istumine on uus suitsetamine ehk see on kujunenud praeguse põlvkonna suurimaks terviseriskiks. Mida aga teha? Üha rohkem ametikohti on siseruumides arvuti taga ning tundide kaupa põllul rassimine on minevikku jäänud. Lahenduseks on vaheldus ja kõige lihtsam on vahepeal püsti tõusta. Püsti- ja isteasendis töötamine on ideaalne lahendus kaela- ja seljavalude ennetamiseks. Lisaks aitab püsti töötamine kulutada minutis 0,7 kalorit rohkem, kui istudes töötamine ehk liigutatav ergonoomiline töölaud muudab tööelu tervislikumaks.

ergonoomilised lauad 

Parim ergonoomiline laud on ka mugav kasutada. Pikalt pidi ergonoomilisi laudu ise tõstma ja langetama. See võtab aga rohkem aega ja laud ei leia nii palju kasutust kui võiks. Ja kuigi ka praegu on manuaalselt liigutatavaid ergonoomilisi laudu, siis meie soovituseks on elektrimootoriga ergonoomilised lauad. Elektrimootoritega ning kahe- või kolmefaasiline tõstesüsteem on abiks, et kindlustada kiire, sujuv ja vaikne tõstmine ning langetamine. Mudeli valikul peaks vaatama ka seda, milline on maksimaalne kandevõime ning seda just täiskiirusel. Kui ületada laua kandevõime võib juhtuda, et lauda ei saa enam tõsta.

Miks peaks liikuma aga kogu lauaplaat? Olemas on ka sülearvutite alused ning monitoride ja klaviatuuride liigutajad, mis tõstavad vaid hädavajalikud töövahendit lauaplaadist kõrgemale. Kuigi sellised lahendused võivad tunduda stiilsed ja omapärased, tähendab see ikkagi seda, et telefon ja teised kontoritarbed jäävad seismise ajal käeulatusest välja ning pead pidevalt sirutama ja kummardama mis vähendab seistes kasutatava töölaua positiivset mõju.

Seisma ei pea kogu aeg

Mida rohkem inimesi avastavad seismise eeliseid päev läbi istumise ees, seda rohkem on kontorites näha ka seisulaudasid. Ja mitte ainult suurtes kontorihoonetes, vaid ka väiksemates firmades ning muidugi kodukontorites.

 ergonoomiline töölaud 

Millele aga tähelepanu pöörata? Isegi kui sul on seistes töötamist võimaldav laud ei tähenda, et peaksid terve pika tööpäeva seisma. Paremaks variandiks on seismise ja istumise vaheldumine ning kui sa pole kaua aega pikalt seisnud, siis alusta vähesega ja pikenda seismist järk-järgult. Ja nagu on oluline jälgida ergonoomilist istumisasendit, peab ka seismisasendile tähelepanu pöörama. Käsivarred peaksid olema 90 kraadise nurga all ning arvutiekraan silmadega samal kõrgusel või natuke madalamal. Võib öelda, et ka ergonoomilise laua kasutamisel kehtivad paljud samad reeglid, mis tavalise kirjutuslaua kasutamise korral.

Lisan ostukorvi...